Reklama

Kokias reakcijas sukelia reklama?

ReklamaReklama mus supa kiekvieną dieną, nors šito dauguma jau ir nelabai pastebi. To priežastimi gali būti pernelyg dideli reklamos kiekiai įvairiausiose sklaidos priemonės – lauke, laikraščiuose, internete, radijuje, darbo vietose ir net viešuose tualetuose. Tačiau labai įdomu tai, kad skirtingi žmonės į reklamą reaguoja skirtingai.

Vieniems žmonės reklama nesukelia jokių didesnių emocijų. Išskyrus tuos atvejus, kai yra tikrai išskirtinė. Kas rytą važiuodami į darbą tuo pačiu keliu tokie žmonės ko gero net nesureaguoja kai reklaminiame stende atsiranda nauja reklama, o per radiją įsijungus reklamai jaučia, jog ją lyg ir girdėjo, tačiau jai pasibaigus pamiršta, koks produktas buvo reklamuojamas. Tokiems žmonėms įprasta dėl reklamos didesnių problemų nekyla, ji jų labai neerzina, nebent tik žiūrint labai įdomų filmą per kurį nors komercinės televizijos kanalą.

Kiti žmonės į reklamą šiek tiek reaguoja, stebi jas, minimaliai domisi, tačiau dažniau ja yra nepatenkinti, čia ji ne vietoje, čia ji amorali, čia kokia nors apgaulė ir panašios mintys jų galvose. Visgi, reklamos jie labai nesureikšmina, o į pašto dėžutę gautas skrajutes dažniausiai iš karto išmeta, ypač jei gauna jų daug (tai labai priklauso nuo Jūsų gyvenamosios vietos).

Kiti žmonės stebi reklamas, įsimena akcijas, pasiūlymus, bando palyginti su kitais tos pačios paslaugos teikėjais ar prekybininkais, dažnai prisimena, jog anksčiau ir be akcijos buvo pigiau, o į papildomų sąlygų turinčias reklamas žiūri labai neigiamai, dažnai tokios reklamos užsakovus laiko sukčiais, bandančiais rasti “durnių”.

Tai trys žmonių grupės, kurias specialistai ar psichologai galėtų dar labiau papildyti ar išskaidyti, tačiau bendram suvokimui pakanka ir tokio apibrėžimo. Kaip bebūtų reklamos kūrimas, jos vystymas, rodymas ir kiti susiję darbai yra ir liks populiarūs, reklama ir toliau duos naudos jos užsakovams, suteiks galimybes žmonėms sužinoti apie naujus produktus ar nuolaidas jau pažįstamiems daiktams bei paslaugoms, paskatins pirkti vienoje ar kitoje prekybos vietoje. Tačiau reklamos formos, įtaka vienoje ar kitoje srityje keisis, vyks “stumdymasis” tarp skirtingų reklamų, bus kovojama su nuo jos bėgančiais (reklamos blokatoriai internete ir pan.)